Onze school

Zorgvliet gaat mee met haar tijd. Klassikale instructie wordt op niveau aangeboden. Kinderen werken aan gestelde doelen met meer eigen verantwoordelijkheid en zicht op eigen ontwikkeling. Chromebooks hebben bij sommige vakken hun intrede gedaan waardoor meer gepersonaliseerd leren mogelijk is geworden. Er worden  gegeven op het gebied van ontdekkend leren, techniek, muziek, beeldende vorming, filosofie en bewegingsonderwijs. Er wordt hard gewerkt, waarbij er veel aandacht is voor de kernvakken, maar er wordt ook regelmatig goed gefeest.

Kinderen hebben inspraak op de organisatie middels een leerlingenraad. De oude rapportgesprekken hebben plaatsgemaakt voor ontwikkelgesprekken waarbij de leerlingen, ondersteund door de leraar, hun ontwikkeling presenteren aan ouders. Ouders zijn nauw betrokken bij de school. Het fantastische schoolplein is in de loop van de jaren omgetoverd tot een groen speelparadijs.

Zorgvliet is een eigentijdse, bijna familiaire school waar het hoge ambitieniveau van alle partijen en het hoge uitstroomniveau van onze groep 8 leerlingen onveranderd is. Onze school is officieel benoemd tot opleidingsschool voor de Haagse Hogeschool. Er is een inpandige buitenschoolse opvang van 2Samen.

Voor de meest actuele en complete informatie over onze school, ons onderwijs en praktische informatie verwijzen wij u graag naar onze schoolgids.

Schoolgids Op Scholen op de kaart vindt u overzichtelijk alle informatie over onze school, belangrijke stukken, protocollen en rapportages. Ook kunt u hier eenvoudig scholen met elkaar vergelijken.

Scholen op de kaart

Neem een kijkje in de school

bekijk virtuele rondleiding