Vertrouwenspersoon

De vertrouwenspersoon is er voor iedereen die op school te maken heeft met ongewenst gedrag. Dit kan bij leerlingen, ouders, leerkrachten, maar ook onderwijsondersteunend personeel en stagiaires zijn. Ieder jaar stellen wij ons voor aan de leerlingen van onze school en leggen wij onze rol uit.

Wij bieden als vertrouwenspersoon ondersteuning aan de melder. Wij bieden een luisterend oor en denken met de melder mee over mogelijke manieren die zij kunnen aangrijpen om het probleem op te lossen. Ook begeleiden wij de melder bij het indienen van een klacht wanneer dat nodig is.  Altijd gericht op het herstellen van een veilige werk- en/ of leeromgeving.

Ons advies: maak het ongewenste gedrag bespreekbaar. Mochten de gesprekken geen effect hebben of misschien onveilig voelen, dan kunt u ook bij ons terecht. We hebben telefonisch contact of we maken een afspraak voor een persoonlijk gesprek. Wij luisteren naar uw verhaal en we kunnen samen de verdere stappen bespreken.